zondag 10 januari 2016

overnight oats met amandel en kiwi

Dit is het meest simpele en lekkere ontbijt dat je je maar kan inbeelden én het is klaar in 2 minuten. Ok toegegeven, het ziet er niet uit maar het is super gezond oh-zo lekker. Ja, dat is de reden waarom al die (fitness)foodies het continu op hun instagram zetten. Ik heb mezel ook echt moeten overtuigen om het een keer te proberen en nu ben ik verslaafd. De basis van dit (h)eerlijke gerecht is simpel: melk, havermout en een zoetstof. en zelfs met die drie kan je variëren. Voeg achteraf nog wat fruit toe of noten voor een extra bite en dat simpele boerenontbijt krijgt meteen een luxueus kantje.



Tijd
2 minuten
+ nachtje in de koelkast

Wat heb je nodig?

  • havermout
  • melk (amandelmelk/ hazelnootmelk/ ...)
  • theelepel amandelpasta 
  • eetlepel agavesiroop
  • 1 kiwi
  • een verkruimelde koek uit je boekentas
(ik gebruikte "Belvita soft baked" als topping, heerlijk zoet)

Hoe begin je er aan?
Ik heb bewust geen hoeveelheden bij de havermout en de melk gezet, gezien ik niet zo'n grote eter ben zou je anders misschien niet genoeg hebben met mijn hoeveelheden.

  • Doe de havermout en melk al roerend in een kommetje of potje, zorg dat de havermout goed onder staat. Hij mag een beetje zwemmen in de melk, maar niet zo zeer als cornflakes in melk.
  • Voeg de amandelpasta en agavesiroop toe.
  • Zet in de koelkast en kruip in je bed.
  • Haal 's ochtends uit de koelkast, roer nog een keer goed en voeg indien nodig nog wat extra melk toe.
  • Serveer met verse kiwi en wat verkruimelde koek.
  • Smakelijk! :)

**Amandelpasta is een beetje zoals pindakaas. Het zijn amandelen die compleet gemalen worden waardoor een zachte notenpasta ontstaat. Deze maakt je ontbijt lekker romig, zonder de room. Je kan amandelpasta vinden in de biowinkel of online.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten