zondag 15 november 2015

Luchtige kokosmakronen

Ik kook graag met restjes, dat drijft me om een beetje creatief te zijn en nieuwe dingen te proberen. Vorige week zat ik met een toch wel heel lastig restje: eiwit, massas eiwit. Natuurlijk kan je daar macarons of meringues mee maken, maar zelf ben ik daar niet zo'n fan van. Na een korte zoektocht kwam ik op de website van Empty The Fridge terecht, waar Jennifer een recept had gepost om kokosrotsjes te maken van o.a. een restje eiwit. Een aanradertje dit recept! :)



Wat heb je nodig voor 25 koekjes?
  • 70 gram eiwit
  • 100 gram suiker
  • 50 gram honing
  • 60 gram bloem
  • 200 gram gedroogde kokos
  • snuifje zout

Hoe begin je er aan?
  1. Klop het eiwit stijf samen met de suiker en het snuifje zout.
  2. Voeg al roerend (niet meer kloppen!) de honing toe en hierna de bloem.
  3. Meng nu de gedroogde kokos door het mengsel. 

Je mengsel is nu klaar om koekjes van te maken. Gebruik hiervoor je handen, 2 lepels of een spuitzak. Maak de koekjes even groot en leg ze op een bakplaat met bakpapier.

Bak de koekjes ongeveer 15 minuten in een voorverwarmde oven van 175°C tot ze mooi goudbruin zijn.

Laat de koekjes volledig afkoelen. Smullen maar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten